MEN niezbędne wymagania 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

artystycznych - także konsultanta Centrum Edukacji nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta
Artystycznej, współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,
f) pełnienie funkcji doradcy metodycznego, uzyskanie b) wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora
kwalifikacji edukatora lub trenera terapeuty, okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji
kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegajÄ…cych
się o awans zawodowy, rzeczoznawcy do spraw programów
nauczania, programów wychowania przedszkolnego,
podręczników lub środków dydaktycznych, a w przypadku
nauczycieli szkół artystycznych - także konsultanta
współpracującego z Centrum Edukacji Artystycznej,
c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności
dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
opiekuńczych,
g) uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności
umożliwiających poszerzenie działań edukacyjnych, dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub
wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z opiekuńczych,
zadaniami szkoły,
h) wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub
zespołem zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi
postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami,
znaczących osiągnięć w pracy zawodowej;
d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na
poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków
×
obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim
językiem obcym na poziomie zaawansowanym;
§ 5 ust. 2 pkt 4) § 8 ust. 2 pkt 5)
umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów
edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem
uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest
nauczyciel odbywał jest zatrudniony. zatrudniony.
II. Forma przedstawienia dokumentacji potwierdzającej spełnienie wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia
nauczyciela dyplomowanego
§ 7 ust. 4 rozporzÄ…dzenia Ministra Edukacji Narodowej § 9 ust. 4 rozporzÄ…dzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia
z dnia 3 sierpnia 2000 r. 1 grudnia 2004 r.
1) opis i analiza realizacji wymagaÅ„, o których mowa w 1) opis i analiza realizacji wymagaÅ„, o których mowa w § 8 ust. 2 pkt 1
§ 5 ust. 2 pkt 1 i 2, - 3, ze wskazaniem w szczególnoÅ›ci wpÅ‚ywu podejmowanych dziaÅ‚aÅ„
na podniesienie jakości realizowanego w szkole procesu dydaktyczno
- wychowawczego;
2) pisemne sprawozdanie z realizacji wybranych 2) sprawozdanie z realizacji wybranych zadaÅ„, o których mowa w § 8
zadaÅ„, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 3, ust. 2 pkt 4, oraz uzyskanych efektów;
3) dyplomów lub świadectw potwierdzających zaawansowaną
znajomość języka obcego w rozumieniu przepisów rozporządzenia
× Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 wrzeÅ›nia 2002 r. w
sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (& ) -
Dz. U. Nr 155, poz. 1288 z pózn. zm.);
3) opis i analiza co najmniej dwóch przypadków 4) opis i analiza co najmniej dwóch przypadków rozpoznania i
rozpoznawania i rozwiązywania problemów rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, o
edukacyjnych, wychowawczych lub innych, o których których mowa w § 8 ust. 2 pkt 5;
mowa w § 5 ust. 2 pkt 4;
4) zaświadczeń i materiałów potwierdzających 5) zaświadczeń i innych dokumentów potwierdzających pełnienie
pełnienie funkcji, prowadzenie działań lub funkcji, prowadzenie działań lub wykonywanie zadań związanych ze
wykonywanie zadaÅ„ zwiÄ…zanych ze speÅ‚nieniem speÅ‚nieniem wymagaÅ„ okreÅ›lonych w § 8 ust. 2, jeżeli nie wynika to z
wymagaÅ„ okreÅ›lonych w § 5 ust. 2, jeżeli nie wynika to planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji;
z planu rozwoju zawodowego;
III. Należy także stanowczo podkreślić, że nie uległy zmianie zasady odbywania stażu na kolejne stopnie awansu
zawodowego: zasady określone w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia l grudnia 2004 r. w
sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli są identyczne, jak zasady dotychczasowe, określone w
przepisach rozporzÄ…dzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2000 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu
zawodowego przez nauczycieli. Zmiana rozporzÄ…dzenia w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli,
która nastąpiła z dniem 8 grudnia 2004 r., nie skutkuje zatem koniecznością dokonywania zmian w planie rozwoju zawodowego
nauczyciela, który rozpoczął staż na kolejny stopień awansu zawodowego przed tym dniem. [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • stargazer.xlx.pl